fredag, oktober 07, 2005

Grrrrrr!

Igår fick vi post från Skatteverket. Inte mitt favoritverk just nu kan jag säga.
De dumma jävlarna vill veta om vi har inbyggnadsmicro, för då får vi högre fastighetsskatt! Vad i helvete är det fråga om? Har vi dessutom mer än 5 meter bänkyta i köket får vi också högre skatt. Eh, va? Bensinskatt, inkomstskatt och BÄNKYTESKATT? Vem är det som har kommit på alla de här idiotiska sakerna som ger poäng (för övrigt brukar det vara bra att få så många poäng som möjligt, men i det är fallet är det förstås tvärtom) och vem har godkänt det? Det som retar mig mest är att vi bara sitter hemma i våra tv-soffor och går med på det här! Om det fanns någon logik skulle man väl få betala högre skatt om man låter sitt hus förfalla, slösar med värme/el osv, men ska man få högre skatt för att man sätter in 3-glasfönster eller renoverar sitt kök?

Dessutom är jag lite upprörd över tv-licensen. Varför betalar vi tv-licens som aldrig tittar på kanal 1 och 2? För att någon har bestämt att man SKA göra det. Det är inte pengarna det handlar om, jag vill bara ha en bra anledning! Jag betalar gärna skatt till skola, sjukvård och liknande i samhället, men en avgift för tv:n....näpp! Kanske man ska sluta betala tv-licensen och bara pilla bort knapp 1 och 2 på fjärrkontrollen? :)

1 Kommentarer:

At 11:05 em, Blogger M said...

Frågan är ju bara vad man ska rösta på? Om man gillar en idé de har så hatar man en annan....samma skit alltihop känns det som. :(

 

Skicka en kommentar

<< Home