torsdag, september 14, 2006

Polis polis potatisgris

Alltså, jag vet inte vad det är med uniformer, men vänder jag mig efter någon på gatan så är det en polis eller brandman. Sen spelar det egentligen ingen större roll hur de ser ut i övrigt, bara de är mellan 25-40.

Idag passade jag på att köra till IKEA medan Sebbe spelade innebandy, och för att slippa ha med mig väskan på IKEA stoppade jag VISA-kortet, IKEA-kortet och mobilen i fickan. Jag släppte av Sebbe i Malmö och körde vidare till IKEA. När jag sen vid 20.30 hämtade honom var han så trött och svettig att jag inte brydde mig om att säga att han skulle köra hem utan stannade kvar på förarplatsen trots att jag inte hade något körkort med mig.

Nu är det ju så att rent statistiskt sett så borde jag verkligen inte bli stoppad av polien många gånger eftersom jag nästan aldrig kör bil. Sebbe kör ju alltid när vi åker någonstans och dessutom kör han varje dag till jobbet. Men självklart står det en bunt poliser en km hemifrån och självklart vinkar de in just mig. SKIIIIIIIIIT!
En ung söt polispojke säger: "Hej, har du körkortet med dig?" Det är bara att erkänna, det har jag inte! "Nemen du vet väl att det är böter på det va?" säger han och ser inte alltför besviken ut. Jag kan bara humma lite.....
Polispojken ropar på en äldre kollega som tar mitt personnummer och adress. Jag försöker säga lite ynkligt att körkortet ligger hemma.....bara därborta, och pekar. Under tiden den erfarne polisen kollar upp mitt personnummer halar pojkspolingen fram blåsanordningen. Vis av min förra "blåsning" då polisen skrattade åt mig och undrade om jag hade lungpaj blåste jag som en vettvilling och lyckades på första försöket. Ungefär samtidigt som jag fick grönt ljus på alkotestet fick jag också grönt ljus på körkortskollen. Den unga polismannen, den SNÄLLA unga polismannen sa "då har du körkortet med dig nästa gång då?". Jag lovade förstås dyrt och heligt detta medan Sebbe fnissade bredvid "hihi, det kommer hon att ha....haha". Polispuddingen säger "kör försiktigt", jag tackar och kör iväg....pheu!

What are the odds liksom?????

Det är inte på det sättet jag vill träffa poliser.......

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home